[voikko-devel] joukahainen.lokalisointi.org päivitetty

Harri Pitkänen hatapitk at cc.jyu.fi
Sun Aug 20 20:19:30 EEST 2006

On Sunday 20 August 2006 19:40, Teemu Likonen wrote:
> Ilmeisesti "vaatii vielä selvennystä" -osaston sanoihin voi joskus
> palata muutenkin kuin muistamalla ulkoa nuo sanat (?). Törmäsin
> karata-verbistä kahteen versioon ja ainakin sanan merkityksessä 'paeta;
> riistäytyä käsistä' toinen sanastossa olleista on väärin. Muita
> merkityksiä en itse keksi. Sanastosta siis löytyy:
>
> [perusmuoto: "karata", alku: "kar", luokka: teonsana, jatko: <pakata>,
> äs: a];
>
> [perusmuoto: "karata", alku: "kar", luokka: teonsana, jatko: <salata>,
> äs: a];

> [...]

Näin juuri. Tosin "vaatii selvennystä" sopii myös, kunhan sana tulee jotenkin
merkityksi. Kaikki muutokset minä joka tapauksessa vielä tässä vaiheessa
siirrän käsipelillä Suomi-malagaan, en vielä uskalla luottaa Joukahaisen
kykyyn tuottaa virheetöntä Malaga-sanastoa.

Kyllä niihin sanoihin voi palata, kunhan saan kunnollisen hakuominaisuuden
lisättyä. Se ei ole ihan helppo homma (vrt. Bugzillan hakulomake, tässä on
kyse suunnilleen yhtä monimutkaisesta asiasta jos tätä alkaa huolellisesti
toteuttamaan) mutta yritän ensi viikolla saada ainakin sen verran tuota
tehtyä että nämä lipuilla merkityt sanat pystyy sanastosta hakemaan. Ja jos
ei muu toimi niin teen haun sitten SQL:llä ja postitan tulokset tänne
listalle:

joukahainen=# select w.wid, w.word from word w, flag_attribute_value fav where
w.wid = fav.wid and fav.aid = 25;
  wid   |    word
--------+-------------
  92002 | kimmota
 103187 | unohtaa
  87835 | elähyttää
  91239 | karata
 108817 | Pluto
  90421 | joikata
 108818 | ihmismäinen
(7 rows)

Harri

PS. Ehkäpä tuo toinen "karata" tarkoittaa "käyttää karaa"? En tiedä, tulipa
vaan mieleeni.