[voikko-devel] Isot kirjaimat vaihtuvat pieniksi oikoluvun jälkeen (Ooo2)

Petteri Wirkkala dramator at iwn.fi
Mon Aug 21 23:06:15 EEST 2006

Harri Pitkänen kirjoitti viestissään (lähetysaika maanantai, 21. elokuuta 2006
22:44):

> Minulla ehdotuksia (tosin pääasiassa vääriä, mutta katso perustelut tälle
> alempaa) tulee Voikon 1.0 -versiolla. Mikäköhän on pielessä? Hyvim-sanalle
> tulee myös aivan oikea ehdotus "hyvin". Tosin jäljessä oleva piste saattaa
> sotkea asiaa OOo:ssa, pitää tutkia asiaa ja korjata tarvittaessa.

> W: toimie
> S: toimis
> S: toimi
> S: toimite
> S: toimine
> S: toimien
>
> Katso eroa on sanojen "toimie" ja "toimii" välillä. I-kirjain on vaihtunut
> [...]

Uusi testi (virhelyönnit läheisiin kirjaimiin)

Voukko: kirjpittaminen on hausksa. Oukoluku toimio hyvim.

voikko: kirjoittaminen on hausksa. oikoluku toimii hyvim. (korjattu, häiriö
pisteistä)

Ikman pisteotä: hausksa, hyvim

ilman pisteitä: hauskaa, hyvin (korjattu)

Eli: piste "häiritsee" oikolukua, isot pieniksi kirjaimiksi = toimii
siedettävästi. Sori että hain kauaa noita kirjaimia mutta joskus typotan äät
ja aat vahingossa sekaisin esim. tassä, painvästoin - tosin harvoin - kun
oikein nopeasti paukutan tekstiä.

Jatketaan tästä
--
Terveisin