[voikko-devel] Kotuksen sanasto

Harri Pitkänen hatapitk at cc.jyu.fi
Tue Dec 19 12:52:25 EET 2006

On Tuesday 19 December 2006 12:19, Teemu Likonen wrote:

> Kiitos, tuo kyllä auttaa, samoin kuin se, että sanan eri taivutusluokat
> saa näkyviin sanatietueesta yhden linkin avulla. Linkkiteksti on jostain
> syystä englanniksi: "Find inflection class...".

Se on vielä suomentamatta, koska teen tänään vielä uuden ominaisuuksia
lisäävän päivityksen. Suomennan sitten kaikki suomentamattomat kohdat
kerralla.

> Olisiko joskus mahdollista siirtyä käyttämään taivutusluokkien nimissä
> samoja sanoja kuin on Kotuksen taivutusluokkien esimerkkisanat? Tuskin
> on mikään kiireellinen asia, mutta voisi päästä samalla eroon siitä,
> että meillä nykyään jo aika monet sanat eivät itse kuulu nimellään
> kulkevaan taivutusluokkaan.

On mahdollista. Tämä vaatii taivutusluokkien massasiirron, joten järkevintä on
varmaankin tehdä se kaikille luokille yhdellä kertaa. Kuten huomasitkin,
johdokset aiheuttavat tässä lisäpulmia, joten voi olla parasta tehdä tämä
vasta sitten kun taivutusluokka kuvaa pelkkää taivutusta ja johdokset
ilmaistaan rasti ruutuun -menetelmällä.