[hunspell-fi-devel] Oo2-voikko: Suomi-malaga -pohjainen oikoluku OpenOfficelle

Hannu Väisänen hvaisane at joyx.joensuu.fi
Thu Feb 23 08:24:45 EET 2006

On Wed, Feb 22, 2006 at 10:23:40PM +0200, Harri Pitkänen wrote:
> Ohjelman nimi tulee Hannun vastaavasta Voikko-ohjelmasta. Tämän ohjelman
> lähdekoodia tosin ei ole käytetty ollenkaan, ainoastaan toimintaperiaate on
> sama. Jos nimi katsotaan sekaannusta aiheuttavaksi, niin vaihdetaan.

Ainakaan minulle nimi ei aiheuta sekaannusta. Minun voikko on vain
demo siitä, saako suomi-malagasta ulos jotain, joka on hyödyllistä
oikoluvussa.

Siltä varalta, että joku ei ole tutustunut alkuperäiseen voikkoon:
se vain lukee tiedoston läpi ja tulostaa näyttöön kaikki sanat,
joita suomi-malaga ei osaa muuttaa perusmuotoon.

Voikko tarkoittaa tietysti vaihtoehtoista oikolukuohjelmaa.