[hunspell-fi-devel] Curses-interface (was: tmispell-voikko ja emacs)

Ilja Sidoroff ilja.sidoroff at iki.fi
Thu Jul 27 19:24:49 EEST 2006

>Onko sinulla mahdollisesti KDE ja Konsole käytössä? Näyttää nimittäin siltä,
>että tmispellissä ei ole mitään vikaa tässä kohdassa, vaan bugi on
>Konsolessa. Korostus osuu aivan oikeaan paikkaan xtermissä ja tavallisessa
>tekstikonsolissa. Se menee oikein myös Konsolessa, jos ikkunan kokoa muuttaa
>tmispellin ollessa käytössä.

Ei vaan Gnome ja gnome-terminal. Konsolea ei ole asennettuna, mutta
bugi ilmenee minulla myös xtermissä. Molemmat gnome-terminal ja xterm
korjaantuvat, kun ikkunan leveyttä muuttaa. Vika voikin liittyä
cursesiin. Mulla ainakin ldd näyttää:

 libncurses.so.5 => /lib/libncurses.so.5 (0xb7e3a000)

kun cursesista olisi myös libcursesw, jonka kai pitäisi osata paremmin
utf8. Tämä on nyt vaan arvaus ongelman syystä.

Ilja

(ps. voitteko laittaa cc:n mulle, kun en tilaa listaa - vastaaminen
helpottuisi vähän)