[hunspell-fi-devel] Suomi-malaga versio 0.7-beta8 julkaistu

Harri Pitkänen hatapitk at cc.jyu.fi
Fri Jun 2 13:20:07 EEST 2006

On Friday 02 June 2006 10:07, Teemu Likonen wrote:

> Näytti toimivan pelkkä Suomi-malaga mutta sanat eivät tunnistuneet
> oikoluvun kanssa. En tiennytkään, että oikoluku tarvitsee erilaisen
> version.

Et ehkä muuttanut tiedostossa suomi.pro olevia asetusmuuttujia? Niiden avulla
määrätään sekä käännöksen että suorituksen aikana, käytetäänkö Voikon vai
Sukijan mukaisia sääntöjä. Erityisesti Voikko tarvitsee omanlaatuisen
tulostusformaattinsa ja jos se ei ole käytössä, ei oikoluku käytännössä toimi
ollenkaan. Hannun versiossa nuo muuttujat on asetettu toimimaan Sukijan
vaatimusten mukaan.

Joka tapauksessa olen taas käynyt vanhat patchit läpi ja siirtänyt niistä
tarpeelliset osat uuteen versioon (paljonhan noita ei enää onneksi
tarvittukaan). Nämä löytyvät vanhaan tapaan hakemistosta
http://www.hunspell-fi.org/patches/sm/0.6/
ja ne pitää siis laittaa alkuperäisen 0.6-version päälle.

Teemu: odota vielä ainakin lauantaihin ennen kuin teet näistä asennuspaketit.
Lisään tuonne vielä ainakin yhden patchin tämän iltapäivän aikana.