[hunspell-fi-devel] Suomi-malaga ja Sukija versio 0.7 julkaistu

Harri Pitkänen hatapitk at cc.jyu.fi
Thu Jun 22 10:45:39 EEST 2006

On Tuesday 20 June 2006 07:12, Hannu Väisänen wrote:
> http://joyds1.joensuu.fi/sukija/sukija.html
>
> http://joyds1.joensuu.fi/sukija/suomi-malaga-0.7.tar.bz2
> http://joyds1.joensuu.fi/sukija/sukija-0.7.tar.bz2
>
> Muutokset näkyvät ChangeLogeissa.
>

> Mikäli katastrofaalisia virheitä ei löydy,
> tämä on viimeinen versio ennen juhannusta. (-:

Ainakaan minä en löytänyt mitään katastrofaalisia virheitä. Tein automaattiset
testit ja verrattuna aikaisempaan tämä version näyttää olevan hiukan parempi
sekä nopeuden että tarkkuuden suhteen. Tämä kelpaa siis mainiosti pohjaksi
Voikon 1.x-versioille. Yritän vielä korjailla ainakin jonkun omalla
TODO-listalla olevista ongelmista, mutta oleellisilta osin tämä näyttää nyt
olevan tässä.

Suomi-malagan Voikko-versio löytyy nyt SVN:stä (trunk/suomimalaga). Hannun
0.7-versio on myös siellä vertailun helpottamiseksi (tags/suomimalaga/0.7).
Päätin jättää Suomi-malagan toistaiseksi kokonaan pois tiedostot-osiosta,
jotta mahdolliset paketoijat eivät erehtyisi käyttämään vanhaa versiota.

Teemu: Voit aivan vapaasti paketoida Suomi-malagan SVN-trunk-version aina
silloin kuin katsot sen sopivaksi. Yritän olla hyvin tarkkana kaikkien
muutosten kanssa, joten trunk/suomimalaga pitäisi olla aina sellaisessa
tilassa että siitä voi tehdä Debian-paketit ilman että mikään menee rikki.
Huomaa kuitenkin, että elokuussa julkaistavan Voikon mukana tulevan
Suomi-malagan versionumeroksi tulee aikaisemman suunnitelman mukaisesti
0.7.0, enkä tiedä ymmärtävätkö apt ja dpkg että tässä tapauksessa 0.7 < 0.7.0
joten voi olla turvallisinta toistaiseksi käyttää upstream-versionumerona
jotain vähän pienempää, vaikka 0.6.99.