[hunspell-fi-devel] Suomi-malaga ja yhdyssanat

Hannu Väisänen hvaisane at joyx.joensuu.fi
Thu Mar 2 09:42:10 EET 2006

Suomi-malagan versio 0.3 ei enää tunnista ohjelmalistata -tyyppisiä
yhdyssanoja. Versio 0.2 tunnisti paitsi oikeita myös vääriä tällaisia
yhdyssanoja. Esimerkiksi

tuomion => tuomi+on (tuomi + olla)

Onneksi suomi-malaga jäsensi myös oikein tuomio => tuomio+n.

Luultavasti tämmöisiä sanoja tunnistetaan vieläkin.

Mitä taas vokaalisointuun tulee, korjasin ne Harrin algoritmilla.
Algoritmi oli aina oikeassa ja minä väärässä.

Minun versio algoritmista on tiedosossa ohjeet/tyyppi.sh.

Ai niin, kaikkien erisnimien vokaalisointua en muistanut korjata.
Jäipähän jotain tehtävää vielä seuraavaan versioon.