[voikko-devel] Oikoluvun laatu: tuotemerkit, yritysten nimet ja harvinaiset sanat

Tero Kuparinen kanttu at emdia.fi
Wed Nov 1 13:21:57 EET 2006

Mielestäni erisnimi-alkuisille yhdysnimille ei ole järkevää käyttöä, huomasin
tämän ominaisuuden, kun ihmettelin miksi voikko tunnistaa partitiivin
monikon "Janinoja" vaikka itse nimeä Janina ei ollut sanastossa,
todellisuudessa voikko tajusikin tämän sanoina Janin+oja.

Ainoa käyttö genetiivissä oleville erisnimille yhdyssanoissa on osoitteet,
kuten Aleksanterinkatu, Mariantie jne joita ei ole erikseen tallennettu
sanastoon.

Olisiko mahdollista sallia vain yhdistelmät <erisnimen genetiivi>+<osoitteen
pääte>? Missä osoitteen pääte on joko -tie, -katu, -joki, -järvi, jne?

		-- Tero