[voikko-devel] Yhdyssanoja viivalla ja ilman

Harri Pitkänen hatapitk at cc.jyu.fi
Sat Nov 11 11:41:40 EET 2006

On Friday 10 November 2006 23:00, Teemu Likonen wrote:

> Lyhenteet käsitellään Joukahaisen ulkopuolella. Korjaus lienee varsin
> yksinkertainen, mutta en koskenut niihin vielä. En ole varma
> rakenne-kentän j- ja q-kirjaimista.

j = lyhenteen iso kirjain, q = lyhenteen pieni kirjain

> Olisikohan "johtamis" laitettava etuliitteeksi?

Ei. Kuten toisessa viestissä sanoitkin, tämä on joko bugi tai puuttuva
ominaisuus. minen-päätteisten substantiivien käytöstä yhdyssanoissa taisi
olla raportoitunakin jo yksi bugi. Nythän SMV:n yhdyssanasäännöstö tukee
ainoastaan inen-päätteisiä adjektiiveja, jotka ovat ihan eri otuksia vaikka
itsekin olen joskus sotkenut nämä kaksi asiaa. Tätä pitää miettiä lisää
seuraavaa versiota varten, suosittelisin ettette sitä ennen tee näihin
liittyviä muutoksia Joukahaiseen tai muuallekaan. Luultavasti nämä saadaan
tunnistumaan automaattisesti jo olemassa olevasta sanastosta,
koska "johtaminen" ja "koulutus" ovat molemmat substantiiveja ja
substantiiviyhdyssanat kuuluisi yleisesti ottaen hyväksyä.