[voikko-devel] Sanaston kehittämisen periaatteet

Teemu Likonen tlikonen at iki.fi
Sat Nov 18 14:07:18 EET 2006

Aloin kirjoittaa jonkinlaista ohjeistusta sanaston kehittämisen
yleisistä periaatteista. Sen tarkoitus on pitää kehittäjien tavoitteet
suurin piirtein yhdenmukaisina. Dokumentista voi olla apua siinä
tapauksessa, jos mukaan tulee enemmän kehittäjiä eikä kaikista
valinnoista ole käytännöllistä aina keskustella yhdessä.

Tällä hetkellä dokumentti ei ole vielä valmis, mutta yleisen tason
sepostukset olen jo kirjoittanut. Ne perustuvat omiin näkemyksiini. Saa
olla eri mieltä ja ehdottaa tai muokata sanavalintoja toisiksi.
Dokumentti on nyt vain SVN:ssä:

http://hunspell-fi.svn.sourceforge.net/viewvc/*checkout*/hunspell-fi/trunk/docs/sanasto.html

Minulla on tarkoitus liittää mukaan vielä jonkinlainen suuntaa antava
tärkeysjärjestys, minkä tyylisiä sanoja otetaan mukaan ja mitä pitää
huomioida sanoja lisättäessä. Myös konkreettinen "ei mielellään" -lista
voi olla hyödyllinen ajatuksen selkeyttämiseksi.

Kommentteja?