[voikko-devel] Sanaston kehittämisen periaatteet

Teemu Likonen tlikonen at iki.fi
Sat Nov 18 23:51:08 EET 2006

Harri Pitkänen kirjoitti:

> GPL-yhteensopivien lähteiden ja vapaiden Internet-lähteiden käyttöä
> voisi tarkentaa sen verran, että niitä olisi parempi olla käyttämättä
> ollenkaan ennen kuin kysyy luvan tältä postituslistalta. Tähän on
> montakin syytä.

Tehty.

> Ispell-sanastoa ainakin on sen verran, että
> minun pitää varmaan siitä jonkinlainen maininta laittaa. Mutta
> näissäkin lähteissä on siis suuri määrä virheellisiä ja tarpeettomia
> sanoja, suora kopiointi ei ole missään nimessä järkevää.

Ispell-sanaston käytöstä en tiennytkään. Itse en ole käyttänyt mitään
sanastoja enkä itse asiassa ole vaivautunut edes pohtimaan, mistä
sellaisia olisi saatavana. Toisaalta olen tainnut tehdä paljon enemmän
kielenhuoltotöitä kuin varsinaista sanojen lisäämistä - ainakin
työmäärässä laskettuna.