[voikko-devel] Suomi-malagan taivutuskaavoista, Joukahaisen sanastosta

Hannu Väisänen hvaisane at joyx.joensuu.fi
Thu Nov 30 07:55:29 EET 2006

On Wed, Nov 29, 2006 at 04:51:28PM +0200, Teemu Likonen wrote:
> Sanastoa tarkistaessani olen huomannut, että ihan ajan tasalla ei
> taivutuksissa olla. Aiemmin oli puhetta karahka- ja kulkija-luokkien
> eroista. Listasin kaikki sanat omaan tiedostoon, ja kun nyt olen puolet
> karahka-sanoista käynyt läpi, näyttäisi, että reilusti suurin osa
> pitäisi siirtää kulkija-luokkaan.
> Sivumennen huomasin, että "matala" ei oikein käy luokkaan <matala> vaan
> mieluummin <asema>. Epäilen, että tälläkin saralla olisi tarvetta
> suurille muutoksille.

Kuten Harri jo ehti sanoa vanha taivutusluokka pitäisi säilyttää
Sukija-versiota varten. Tarkemmin sanottuna: näitä sanoja varten pitää
tehdä uudet taivutusluokat Suomi-malagaan, jotka taipuvat
Sukija-versiossa kuten karahka ja matala ja Voikko-versiossa kuten
kulkija ja asema. Vielä tarkemmin sanottuna: jokainen
astevaihtelutyyppi tarvitsee oman taivutusluokan (katso
ast-tiedostoja). Suomi-malagan puolella tämä ei ole mikään ongelma
nyt, kun koodi generoidaan taivutuskaavojen esimerkkisanoista.