[voikko-devel] Jotakuta / senhetkinen

Teemu Likonen tlikonen at iki.fi
Sun Oct 1 19:50:21 EEST 2006

Teemu Likonen kirjoitti:

> Harrastan vähän kokeiluja tällä <ei_ys>-lipulla.

Laitoin "jompi"-sanalle lipun <ei_voikko>. "Jompi kumpi" on niin yleinen
virhe, että indeksoinnissa sitä tarvitaan. En kuitenkaan osaa poistaa
seuraavien tunnistusta:

C: johonkusta
C: johonkulta
C: johonkuita
C: johonkuiden
C: johonkuina
C: johonkuiksi
C: johonkuissa
C: johonkuista
C: johonkuihin
C: johonkuilla
C: johonkuilta
C: johonkuille
C: johonkuine

Malagalla testasin, ja "johon" ymmärretään juuri "joka"-sanan
illatiiviksi. Kokeilin <ei_ys>-lippua, mutta silti em. "kusi", "kulta"
tai "kuu" vain hyväksytään "johon"-sanan jatkoksi.

Hmm, ilmeisesti "joka-aamuinen", "jokapaikanhöylä" ja muut vastaavat
kannattaa laittaa sanastoon erikseen. Ei "joka"-sanasta kovin paljon
saa automaattisesti järkeviä ns. yhdyssanoja.

Täytyy jatkaa huomenna. Laitan SVN:ään tämän "jompikumpi"-korjauksen,
mutta "johonkusta"-jutut pitää varmaan vielä miettiä.