[voikko-devel] openoffice.org-voikko

Flammie Pirinen flammie at iki.fi
Tue Oct 10 16:33:06 EEST 2006

2006-10-09, Teemu Likonen sanoi, jotta:

> Sanat "binääri" ja "binaari" (molemmat käyvät) on vasta melko
> äskettäin muutettu adjektiivi-luokasta yhdistettyyn substantiivi -
> adjektiivi-luokkaan. Sana voi olla tilanteesta riippuen joko
> adjektiivi tai substantiivi. Muutoksen seurauksena mm. yhdyssana
> "binääripaketti" tunnistuu ihan oikein.

Hienoa kuulla että asia on korjautunut ainakin tunnistuksen osalta
hyvin. Jäin vain tuota kirjoitellessani oikeastaan pohtimaan, ja
vieläkin vähän ihmettelen, kuinka sitten pakti ja pakettinen(?) saavat
muodostaa yhdyssanoja binäärin kanssa, jollei paketti itse saa. Yritin
kyllä metsästää morfologista jäsennystä jostain, mutten ehtinyt
selvittää vielä tarkemmin.

--
Flammie, computer scientist-linguist B.Sc., Gentoo translator, and a
freak. <http://www.iki.fi/flammie/>