[voikko-devel] Mozilla-laajennus

Andris Pavenis andris.pavenis at iki.fi
Mon Sep 4 21:40:19 EEST 2006

Harri Pitkänen kirjoitti:

> Tiedostossa extensions/spellcheck/src/Makefile.in lukee
> MOZILLA_INTERNAL_API = 1
> Tarkoittaakohan tämä sitä, että laajennukset eivät saisi käyttää tuon moduulin
> tarjoamia palveluja?

Se tarkoittaa että Mozillan sisäinen API on käytössä (joka voi muuttua
versioiden välillä). Lisää tietoja saa esim:
	http://developer.mozilla.org/en/docs/Interfaces:About_Frozen_Interfaces

> Huomasin myös, että Debianin versiossa tiedostosta
> extensions/spellcheck/myspell/src/Makefile.in lukee
>
> CPPSRCS =         mozMySpell.cpp \
>                   mozMySpellFactory.cpp \
>                   $(NULL)
> ifndef MOZ_NATIVE_MYSPELL

Sellaista en ole nähnyt. Se on varmaan Debianin keksintö.

> CPPSRCS +=        affentry.cpp \
>                   affixmgr.cpp \
>                   hashmgr.cpp \
>                   suggestmgr.cpp \
>                   csutil.cpp \
>                   myspell.cpp \
>                   $(NULL)
> endif
>
> Eli siis Debianissa käytetään systeemin omaa myspell-kirjastoa ja ifndef-rivin
> alapuolisia tiedostoja ei käännetä ollenkaan. Pitää katsella, osaisinko itse
> tehdä tähän patchin jolla Voikon saa tässä toimimaan.

Se voisi olla mahdollista, mutta ratkaisu sopinee ainoastaan Debian
distribuutiolle.