[voikko-devel] Uusi jäsen listalla

Harri Pitkänen hatapitk at cc.jyu.fi
Thu Sep 28 19:06:36 EEST 2006

Hei!

On Thursday 28 September 2006 15:10, Mikko Silvonen wrote:
> Hei, tämähän on mielenkiintoinen hanke!
>
> Huomasin Voikon jostain syystä vasta nyt, vaikka olen pitänyt peukkuja
> pystyssä vapaille suomen kielen oikolukuprojekteille siitä asti, kun
> itse väkersin sen kaupallisen vaihtoehdon Koskenniemen FINTWOLin
> pohjalta.
>
> Pitääpä tutustua tarkemmin aikaansaannoksiinne ja katsoa, voisiko itse
> auttaakin jotenkin. (Aika tosin on kortilla.)

Tervetuloa! Voikon yleisrakennetta ei valitettavasti ole erityisen
mallikkaasti dokumentoitu, johtuen lähinnä siitä syystä että monet ratkaisut
ovat muuttuneet tai muuttumassa lähiaikoina. Totuudenmukaisimman
kokonaiskuvan asioiden tilasta saa varmaan tämän postituslistan arkistoja
selaamalla.

Sanastonhallintasovellus Joukahaisen varsinaisesti käyttöönotto (tapahtumassa
noin kahden viikon päästä) muuttaa jonkin verran nykyisiä toimintatapojamme.
Tällöin olisi mielestäni sopiva aika käydä keskustelua projektin
jatkotavoitteista, eli siitä mitä kannattaa tehdä ja mihin meillä on varaa
käyttää aikaa. Itse olen kiinnostunut radikaaleistakin muutoksista joissakin
kohdin, joten kaikenlaiset ehdotukset ovat tervetulleita vaikka ne
vaikuttaisivat työläiltä toteuttaa.