[voikko-devel] Debian-testilähde

Harri Pitkänen hatapitk at iki.fi
Mon Apr 30 17:09:31 EEST 2007

On Monday 30 April 2007 16:33, Teemu Likonen wrote:

> Tein jo hahmotelman:
>
> https://voikko.svn.sourceforge.net/viewvc/*checkout*/voikko/trunk/debian/to
>ols/makevoikkodeb
>
> Skriptille annetaan parametriksi libvoikko, ooovoikko, tmispell tai
> suomimalaga. Muuta ei sitten tarvitse tehdäkään. Sorsat haetaan
> automaattisesti SVN:stä, changelogiin tulee merkintä SVN-snapshotista
> ja paketti käännetään.

Hyvä! Tuo minun alkuperäinen ajatukseni oli vähän erilainen, mutta tämä toimii
näinkin varsin mainiosti.

Mahdollisuus käyttää valmista lähdekoodipakettia olisi silti hyvä olla
olemassa, siis esim
$ makevoikkodeb libvoikko http://jokuosoite/testing/libvoikko-1.4rc2.tar.gz

Tämä siksi, että muuten virallisen lähdekoodipaketin autoconf-skriptejä ei
tule välttämättä testattua ennen julkaisua, mikä voi olla ongelma, jos itse
käytän Debian unstablen autoconfia ja testaajat jotakin vakaata
Linux-jakelua. Ja lisäksi voisin helpommin tehdä itselleni testipaketteja jo
ennen kuin vien esimerkiksi libvoikkoon tekemäni muutokset SVN:ään.