[voikko-devel] Esi-isä, kirkko-isä, kiihkoisänmaallinen (oli esi-isillä)

Hannu Väisänen hvaisane at joyx.joensuu.fi
Thu Feb 8 10:10:51 EET 2007

On Thu, Feb 08, 2007 at 07:14:12AM +0200, Hannu Väisänen wrote:

> Tuo onkin järkevämpi korjaus. Lisään sen original"-versioon.

Meni lähes oikein. (-: Sukija-versiossa täytyy hyväksyä yhdysviiva
myös sellaissa sanoissa, joihin se ei kuulu. Korjasin asian niin, että
vaikka sanalla on lippu ei_ysj, se voi olla yhdyssanan jälkiosana, jos
sen edellä on yhdysviiva (kirkko-isä hyväksytään mutta eri-ikäisyys ei
ole eri-ikä+isyys). Nyt kuitenkin esi-isä -tyyppiset sanat tunnistuvat
kahdesti. Tämähän ei ole suuri ongelma, mutta original-versiossa olen
hoitanut asian lisäämällä esi-isä -tyypin sanoihin lipun ei_sukija.
Kotuksen sanastossa niitä taitaa olla vain neljä: esi-isä, koti-isä,
oppi-isä ja rippi-isä. Voiko näille sanoille lisätä lipun ei_sukija
myös Joukahaisen sanastoon? Kuka lisää? Minä vai Joku Muu?

Huomasin myös, että isä-korjauksen jälkeen sana isänmaallinen ei
tunnistu (ainakaan Sukija-versiossa) yhdyssanan jälkiosana (esim.
kiihkoisänmaallinen). Korjasin asian lisäämällä sanan
''isänmaallinen'' sanastoon varustettuna lipulla ysj (voi olla vain
yhdyssanan jälkiosana).