[voikko-devel] Mac OS X ja ./configure

Harri Pitkänen hatapitk at cc.jyu.fi
Fri Jan 12 19:17:52 EET 2007

Hei!

On Friday 12 January 2007 18:54, Paul Tötterman wrote:
> Hei!
>
> Yritän tehdä voikosta porttia macports -järjestelmään. En saa
> voikon ./configure -komentojonoa ajettua. Olen kuitenkin saanut
> toimivat portit aikaan malago:lle ja suomi-malago:lle. Joten kaiken
> tarvittavan pitäisi olla asennettuna. Tekemäni Portfile-tiedoston
> säännöt ajavat komennon "/configure --prefix=/opt/local --with-
> dictionary-path=/opt/local/share/voikko" ja komennon suoritus päättyy
> tulosteeseen:
>
> checking for wchar.h... yes
> checking malaga.h usability... no
> checking malaga.h presence... no
> [...]

--with-malaga-path on poistettu libvoikon versiossa 1.2, nykyään malagaa
etsitään aivan standardinmukaisella tavalla. Tämä on luultavasti ongelman
syynäkin, eli sivuillamme nykyään oleva mac-asennusohje on muutosta
edeltävältä ajalta. Toimisikohan libvoikon configure-komentona samantapainen
loitsu kuin tmispell-voikolla, eli

CPPFLAGS="-I$PREFIX/include" LDFLAGS="-L$PREFIX/lib" \
  ./configure --prefix=$PREFIX --with-dictionary-path=$PREFIX/lib/voikko

Jos tuo toimii, niin voin päivittää asennusohjeet vastaamaan todellisuutta.