[voikko-devel] Mac OS X ja ./configure

Harri Pitkänen hatapitk at cc.jyu.fi
Sat Jan 13 17:10:54 EET 2007

On Saturday 13 January 2007 01:20, Paul Tötterman wrote:

> Noniin, kääntäminen onnistui, tmispellin myöskin. libvoikon
> tapauksessa kuitenkin CFLAGS.   Tuskin sain tmispellin säätöjä
> kuntoon vielä, mutta voikkospell ainakin näyttäisi toimivan kuten
> pitääkin. Luomani portfilet ovat haettavissa darcs-
> versionhallintatyökalulla (ja tavallisella selaimella) osoitteesta
> http://paul.totterman.name/macports/ . Tämä toivottavasti vastaa
> jollain tasolla kaipaamaanne paketointia Mac OS X alustalle. En ole
> testannut Intel-pohjaisella Macillä, koska minulla ei sellaista ole.

Hyvä! Päivitin vähän ohjeita ajan tasalle ja lisäsin linkin tuohon antamaasi
osoitteeseen.

Kuten Teemu sanoikin, tällä listalla olijat eivät ehkä ole parhaita antamaan
palautetta tekemästäsi asennuslähteestä. Minullakaan ei enää ole
mahdollisuutta Mac-konetta käyttää, lainakoneella tein puoli vuotta sitten
nuo alkuperäiset asennusohjeet. Tätä varmaan kannattaisi mainostaa jollain
Mac-käyttäjien forumilla, jos haluaa löytää lisää testaajia.

Mahtaisikohan Voikon saada toimimaan Abiwordissa tuolla PPC-Macilla?
Periaatteessa jos Abiwordin asentaa, saattaisi tmispell-voikon saada
käännettyä ilman --disable-enchant -valitsinta sikäli kun tarvittavat
headerit vain tulevat Abiwordin mukana. Enchant ainakin tulee. Olisin tuota
silloin itse aikanaan kokeillut, mutta kun oli vaan se Intel-kone johon ei
Abiwordia ollut saatavilla.