[voikko-devel] Korjaus suomi-malagan Makefileen

Reijo Tomperi reijo.tomperi at pp2.inet.fi
Wed May 16 00:51:41 EEST 2007

Harri Pitkänen wrote:

> Samalla tuli sitten todetuksi, että ilmeisesti kukaan muu kuin minä ei
> käyttänyt tuota voikkotest-ohjelmaa viimeisenä viikkona ennen julkaisua,
> koska tuo yllä oleva korjaus oli olemassa vain omalla koneellani, ja se olisi
> tarvittu kaikkien testitapausten läpimenoon ...

Testasinpa nyt ensimmäistä kertaa tuotakin ja heti sain niin ison kasan
virheitä, että ilmeisesti minulla on jotain vikaa ympäristössä.

Virheet alkavat näin:

"voikko-fi_FI.pro" is up to date.
Using language fi_FI with Enchant Aspell Provider
Spelling test failed at line 9, section "yhdyssanat":
   virka-auto

143 out of 327 spelling tests failed.

Hyphenation test failed in section "no_ugly_hyphenation=1
intersect_compound_level=0":
   Expected "hienos-to", got "hie-nos-to"
11 out of 64 hyphenation tests failed.

------------------------
Ja testiä yritin ajaa tällä omatekemälläni scriptillä, mikä on lähes
suora kopio ohjeista mitkä tuolta
( http://voikko.sourceforge.net/testing.html ) löytyvät:

#!/bin/bash
svn co https://voikko.svn.sourceforge.net/svnroot/voikko/trunk
~/svn/voikko/trunk
export PATH=$HOME/svn/voikko/trunk/tools/bin:$PATH
export PYTHONPATH=$HOME/svn/voikko/trunk/tools/pylib:$PYTHONPATH
ln -s ~/svn/voikko/trunk/suomimalaga/voikko ~/.voikko
cd ~/svn/voikko/trunk/suomimalaga
nice make voikko
cd ~/svn/voikko/trunk/
tools/bin/voikkotest