[voikko-devel] Fwd: Sanakirjat Ubuntu 7.04:ssa

Harri Pitkänen hatapitk at cc.jyu.fi
Mon May 21 22:04:37 EEST 2007

Testailin noita samoja Debian Unstablessa tmispell-voikon version 0.6.2rc1
libenchant-voikolla:

On Monday 21 May 2007, Miika Laaksonen wrote:
> Tää tulee nyt sitten yleisön pyynnöstä testiraporttia Ubuntu 7.04:n
> Gnomesta:
> 1. abiword-gnome: Toimii. Oikolukukielen voi valita vapaasti.

Toimii edelleen.

> 2. python-enchant (gaupol): Toimii ensimmäisellä kerralla, kun
> järjestelmän kieli on suomi. Seuraavalla kerralla valittaa, että suomi
> ei ole tuettu. Listassa vain enchant-lsmod -list-dic kielet

Toimii, vaikka järjestelmän kieli on englanti. Suomi löytyy listalta ja
virheiden korjaus toimii.

> 3. gedit: Ei toimi. Käyttää enchant-lsmod -list-dict listaa

Toimii.

> 4. libsexy (xcat-gnome): Ei toimi. Käyttää enchant-lsmod -list-dict listaa

Tätä voisi olla hyvä jonkun sellaisen testata, joka käyttää xchatia.

> 5. screem: toimii, kun valitsee kielen default. Muuten näyttää
> enchant-lsmod -list-dict listan. Jumittuu, kun yrittää korjata
> virheellisen sanan. En tiedä mistä johtuu.

Minulla oikoluku ei toimi käytännössä ollenkaan millään kielellä, kieltä ei
pysty vaihtamaan vaikka fi ja fi_FI listalta löytyvätkin. Virheellisen sanan
korjaaminen ei oikeasti korjaa mitään, mutta ei jumiutakaan ohjelmaa.
Pääteikkunaan tulee kyllä liuta virheitä, jotka viittaisivat siihen, että ko.
ohjelma on pahasti buginen.

Eli siis vähintäänkin gedit ja gaupol ovat uusia toimivia ohjelmia version
0.6.2 kanssa, xchat toivottavasti myös, jos joku viitsisi asian varmistaa.