[voikko] enchant diff

Harri Pitkänen hatapitk at iki.fi
Wed Aug 15 15:26:24 EEST 2007

On Wednesday 15 August 2007 14:59, Hannu Väisänen wrote:

> Ne korjaavat virheen "Ispell misalignment", kun enchantia ajetaan
> Emacsin kautta. Alkuperäinen enchant laskee kentän offset väärin, jos
> kahden sanan välissä on useampi kuin yksi sellainen merkki, joka ei
> kuulu sanaan.

Muutaman eroavuuden havaitsin vielä ohjelmien toiminnassa. Nämä eivät siis
johdu tekemästäsi patchista, mutta eivät myöskään korjaannu sen avulla.

$ echo "world's" | ispell.real -a -damerican
@(#) International Ispell Version 3.1.20 10/10/95, patch 1
+ WORLD

$ echo "world's" | LANG=en_US /tmp/trunk/inst/bin/enchant -a
@(#) International Ispell Version 3.1.20 (but really Enchant 1.3.1)
*
*

$

Eli merkki ' tulkitaan ispellissä sanan osaksi, mutta enchantissa
erotinmerkiksi. Lisäksi enchant ei myöskään hyväksy sitä, että valitsimen -d
jälkeen tuleva kielen/sanaston nimi on kirjoitettu yhteen valitsimen kanssa:

$ echo "world's" | LANG=en_US /tmp/trunk/inst/bin/enchant -a -damerican
-d does not take any parameters.
$

En tiedä, ovatko nämä ongelmia Emacsille, mutta ainakin ensiksi mainittu on
suomen oikoluvun laadulle haitaksi.