[voikko] ubuntu gutsy & ooo-voikko

Harri Pitkänen hatapitk at iki.fi
Fri Aug 17 10:25:21 EEST 2007

On Thursday 16 August 2007 22:52, Timo Jyrinki wrote:
> Tämä nyt on jälleen myöhäisillalla tehtyä, mutta tällä kertaa en
> sentään sed:aa väärää sanaa.
>
> Voisitteko testata tuota:
> http://mentors.debian.net/debian/pool/main/o/openoffice.org-voikko/
>
> Tuntuisi toimivan Ubuntu 7.04:ssä (OOo 2.2, päivittäen ooo-voikko
> 1.1:stä), Ubuntu 7.10:ssä (OOo 2.3, päivitys ooo-voikko 2.01:stä) sekä
> Debian 4.0:ssa (OOo 2.2. päivitys ooo-voikko 2.0.1:stä). Välillä

Debian 4.0:ssa on OOo 2.0.4. Tarkoitit varmaan unstablea?

> unopkg kaatuilee kummasti, enkä oikein tiedä miksi. Saattaa tapahtua
> vain, koska oli asennettuna paketteja jotka oli asennettu rikkinäisilä
> prerm/postinst-skripteillä.

Toimii myös Debian 4.0:ssa (OOo 2.0.4). Skriptitkin näyttävät oikealta. Olen
itsekin joskus huomannut unopkg:n kaatuvan aivan suoritettavan operaation
lopussa. Saattaa liittyä aikaisempiin rikkinäisiin asennuksiin, mutta
varmasti en tiedä. Nuo kaatuilut kuitenkin nähdäkseni tapahtuvat vasta sen
jälkeen kun kaikki tiedot on jo kirjoitettu levylle, joten niistä ei kai ole
varsinaisesti haittaa.

OOo 2.3:n testipaketit ovat muuten saatavilla jo Debianillekin:
http://people.debian.org/~rene/openoffice.org/2.3.0/
Minä en toistaiseksi ehdi noita testaamaan, koska tällä hetkellä minulla on
Debian unstable asennettuna vain qemu:n kautta, ja sielläkin käytössä on
Pavelin versio OOo:sta suomenkielisen lokalisoinnin kehittämistä varten.