[voikko] enchant diff 17.8.2007

Hannu Väisänen hannu.vaisanen at joensuu.fi
Fri Aug 17 11:42:45 EEST 2007

On Fri, Aug 17, 2007 at 11:05:17AM +0300, Harri Pitkänen wrote:
>   * Copyright (C) 2003 Dom Lachowicz
> + *               2007 Hannu V�is�nen
>   *
>
> Tuossa ä-kirjaimet voisi olla parempi esittää utf8-koodattuna, kuten
> muuallakin enchantin lähdekoodissa

Ääääääääääääääähhhh? Kyllä ne minulla on utf8:aa.

$ file enchant-ispell.c
enchant-ispell.c: UTF-8 Unicode C program text

> Muunnokset ispell-kielikoodeista enchant-kielikoodeiksi voisi ehkä tehdä
> omassa funktiossaan, koska niitä tarvitaan jatkossa paljon muitakin
> ("american" -> "en_US" jne.)

Mistä löytyisi lista tarvittavista muunnoksista?

> Minusta tuota voisi jo tarjota eteen päin. Vaikka vielä tarvitaan muutakin,
> jos enchantia halutaan käyttää esimerkiksi nykyisessä KDE:ssa, niin nämäkin
> muutokset ovat jo aika pitkä askel oikeaan suuntaan, ja ilmeisesti riittävät
> Emacsille.

Periaatteessa kyllä, mutta olen saanut aikaan virheilmoituksen "ispell
misalignment", ja joskus emacs/enchant tuntuu jäävän ikuiseen
silmukkaan. Nämä häiriöt eivät kuitenkaan ikinä esiinny kahta kertaa
peräkkäin, joten niitä on vaikea ruveta korjaamaan.