[voikko] Suomi-malagan version 0.7.6 julkaisuaikataulu

Harri Pitkänen hatapitk at iki.fi
Thu Aug 30 15:00:30 EEST 2007

On Thursday 30 August 2007, Timo Jyrinki wrote:

> Kiitokset. Katselen muutenkin aina edellisen julkaisun jälkeen svn:n
> paketointeihin tehdyt muutokset omia paketteja tehdessäni.

En ole viime aikoina noita debian-hakemistoja enää ylläpitänyt, minulle on
riittänyt että käännökset menevät läpi ja paketit toimivat testauksen
kannalta riittävän hyvin. Kannattaa siis olla vähän varovainen... Nytkin
esimerkiksi näyttäisi siltä, että openoffice.org-voikon
Depends-riippuvuudesta jää paketin libvoikko1 versionumero pois, vaikka uusi
openoffice.org-voikko sellaisen tarvitsisi.

Omassa paketoinnissa käytin libvoikolle dh_makeshlibs-komennon parametria -V,
jolla voi kertoa milloin kirjaston ohjelmointirajapintaan on viimeksi tehty
taaksepäin yhteensopivia muutoksia. Virallisista Debian-paketeista tuo on
näemmä jätetty pois, ja Teemu poisti sen meidänkin tiedostoistamme revisiossa
1508. Ehkä kannattaa harkita sen palauttamista, vaikka voi kai tuon
riippuvuuden lisätä myös openoffice.org-voikon paketointiin.