[voikko] Soikko/Voikko ja N800

Harri Pitkänen hatapitk at iki.fi
Sun Dec 9 18:18:15 EET 2007

On Sunday 09 December 2007, Asmo Koskinen wrote:

> Minä taaskaan näistä sen enempää ymmärrä, mutta eihän tuota voi muualla
> käyttää kuin selaimessa?

Joo, selainta varten tuo on tehty. Mutta...

> Tällainen löytyi:
>
> https://garage.maemo.org/plugins/scmsvn/viewcvs.php/trunk/languages/suomi-d
>ictionary/?root=browser-extras&pathrev=109

Tuon paketin tekijä ei ole tiennyt mitä on tekemässä. Paketti ei sisällä
Voikkoa, ainoastaan Soikon. Itse asiassa kyseessä on Andriksen Voikko-lisäosa
Firefoxia ja Thunderbirdiä varten, joka toimii ainoastaan x86-Linuxissa ja
Windowsissa. Koska N800 on tietääkseni arm-laite, en usko tuon paketin edes
toimivan siellä. Näin ilmeisesti onkin, koska kerroit ettei se sinulla
oikolue mitään.

Paketin tekijälle voisi kertoa, että Soikkoa ei ole saatavilla
arm-arkkitehtuurille, joten jos suomen oikoluvun N800-laitteelle haluaa, on
käytettävä Voikkoa. Voin toki neuvoa sen paketoinnissa jos joku hommaan
haluaa ryhtyä.