[voikko] 4kuusi (oli Re: Milloin Suomi-malaga 1.0?)

Hannu Väisänen hannu.vaisanen at joensuu.fi
Mon Dec 17 07:58:41 EET 2007

On Mon, Dec 17, 2007 at 07:42:17AM +0200, Asmo Koskinen wrote:

> Nyt täytyy kyllä kysyä, käytäthän tätä versiota:
>
> http://ftp.funet.fi/index/bible/fi/1992/

No en. Minulla on 1930-luvun käännös, mutta eipä ole enää tallella
osoitetta, josta imuroin sen. Wanha käännös on uutta parempi wanhojen
tekstien indeksoinnin testaamiseen.

"4kuusi" on ilmiselvä skannaus- tai tallennusvirhe, mutta koska
sellaisia virheitä on muissakin skannatuissa teksteissä, joiden
oikoluku on jäänyt tekemättä, indeksointiohjelman pitää yrittää
selviytyä niistä. Tässä tapauksessa "poista numerot sanan alusta" on
hyvä sääntö.