[voikko] Partisiipit ja infinitiivit yhdyssanoissa

Harri Pitkänen hatapitk at iki.fi
Mon Jul 9 19:19:18 EEST 2007

On Monday 09 July 2007 10:47, Teemu Likonen wrote:

> Näyttäisi se paremmin toimivan ja riittänee apuvälineeksi tähän työhön.
>
> Huomasin kuitenkin seuraavia ongelmia:
>
>  - "kissatpuhuva" tunnistuu eli substantiivin monikon nominatiivi
>    määriteosana yhdistettynä partisiippiin

No jopas minä nyt onnistunkin aina tämän sähläämään. Tämä oli tosiaankin bugi,
korjattu patchi liitteenä.

>  - "elämäähyppivä" tunnistuu eli elää-verbin ma-johdoksen partitiivi käy
>    määriteosaan
>
>  - "hyväähyppivä" ja "kausikohtaisiaennätyksiä" tunnistuu eli
>    adjektiivin partitiivi määriteosassa.

Ainoastaan tavalliset substantiivit määriteosana on toistaiseksi käsitelty.
Nämä muut voidaan käsitellä myöhemmin, siis sitten, kun tämä ensimmäinen
korjaus kenties joskus onnistuu oikein ja on viety SVN:ään... :)

> Luullakseni tuollaisia ei vahingossa tule juurikaan kirjoitettua, joten
> kirjoittajaa se ei taida paljon haitata. Bugiksi se kannattaa kuitenkin
> merkitä, koska ei tuollaisia "substantiivi(mon. nominatiivi) +
> partisiippi" -sanoja ole käytännössä olemassa lainkaan.

Ja tämä puolestaan on täsmälleen sama tapaus kuin "kissatpuhuva", eli nyt
korjattu.