[voikko] Voikko Firefox 3:ssa

Harri Pitkänen hatapitk at iki.fi
Sun Nov 4 11:24:32 EET 2007

On Saturday 03 November 2007, Andris Pavenis wrote:
> Toimiiko minun binääriversio (nyt on 0.9.3 on saattavissa osoitteesta
> http://ap1.pp.fi/mozilla/mozvoikko)?

Toimii. Tein vielä vähän uusia kokeiluja. Korvasin sinun binääriversiossasi
olevan tiedoston libmozvoikko.so sillä tiedostolla, jonka itse käänsin.
Tällöin ensimmäisen uudelleenkäynnistyksen jälkeen tuli taas
virheilmoitus "Failed to load XPCOM component ..."

Eli jotain vikaa tässä minun binäärissäni on. Mahtaisikohan tämä olla
konfiguraatio-ongelma? .mozconfig-tiedostossani on seuraavat rivit:
  . $topsrcdir/browser/config/mozconfig
  mk_add_options MOZ_OBJDIR=@TOPSRCDIR@/ff-opt-static
  ac_add_options --enable-optimize
  ac_add_options --disable-debug
  ac_add_options --enable-static
  ac_add_options --disable-shared
  ac_add_options --disable-libxul
  ac_add_options --disable-tests
  ac_add_options --enable-extensions=default,mozvoikko

> Me voisimme jättää HOST_OS_ARCH and TARGET_XPCOM_ABI käsittelemätä
> sellaisessa tapauksessa:
>
> libmozvoikko.so menee hakemistoon components/ eikä
> platform/$(HOST_OS_ARCH)_$(TARGET_XPCOM_ABI)/components. Laitoin sen
> platform/$(HOST_OS_ARCH)_$(TARGET_XPCOM_ABI)/components hakemistoon sen
> vuoksi että olisi helpommin yhdistää laajennukset eri kohteisiin ja
> pakata laajennuksen joka tukee sekä Linuxia että Windowsia.

Tämä vaikuttaa hyvältä ratkaisulta. Linux-jakeluiden omissa paketeissahan
noita hakemistoja ei tosiaan tarvita, kun jokaiselle arkkitehtuurille tulee
erillinen asennuspaketti.