[voikko] Mozvoikon testiversiosta

Andris Pavenis andris.pavenis at iki.fi
Sat Nov 17 03:32:00 EET 2007

Harri Pitkänen wrote:

> Mitäköhän vasten sitä yhteensopivuutta olisi parasta testata? Minä en ainakaan
> löytänyt Mozillan ftp-palvelimelta 64-bittistä versiota. Itse käännettyjen
> ongelmahan on siinä, että ne voivat olla yhteensopivia tai sitten ei,
> riippuen käytetystä kääntäjästä ja asetuksista.

Valitettavasti ei ole.

Se tarkoittaa että pitäisi testata erilaisissa Linux distribuutioissa varsinkin ei aivan
uusimmissa, koska tavallisesti yhteensopivuus alaspäin on huonompi kuin ylöspäin.

Meillä pitäisi vielä keksiä mitä teemme, kun joku distribuutio käyttää esim. linux-gnu_x86-gcc3
Linux_x86-gcc3 tilalla. Voinemme toistaa libmozvoikko.so eri hakemistossa koska se on pieni. En
kuitenkaan haluaisi tuplahakemistot voikko hakemiston alla.

Andris