[voikko] Mozvoikon testiversiosta

Andris Pavenis andris.pavenis at iki.fi
Wed Nov 21 04:19:33 EET 2007

Harri Pitkänen wrote:
> Tässä vielä, mitä gdb sanoo kun FF3b1:n yrittää käynnistää Voikko-lisäosan
> kanssa:
>
> Program received signal SIGFPE, Arithmetic exception.
> [Switching to Thread -160536896 (LWP 9018)]
> 0xf7fac745 in _dl_rtld_di_serinfo () from /lib/ld-linux.so.2
> (gdb) bt
> #0  0xf7fac745 in _dl_rtld_di_serinfo () from /lib/ld-linux.so.2
> #1  0xf7facb07 in _dl_rtld_di_serinfo () from /lib/ld-linux.so.2
> #2  0xf7fae042 in _dl_rtld_di_serinfo () from /lib/ld-linux.so.2
>
> Eipä tuo taida paljon auttaa. Valgrind valittaa monestakin asiasta, mutta
> [...]

Se näyttää melko samanlaiselta kuin itse olen nähnyt.

Oletko varma että testasit viimeisen paketin version kotisivultani ja 32-bitisen version (viimeinen
32-bittinen versio sieltä toimi minulla Debianissa, 64-bittinen kaatui)

32-bittisen version olen testannut Slackware-11, Debian 4r1 Etch ia32, Debian 4r1 Etch ia32 chroot
Debian 4r1 amd64 alla, Fedora 8 (kaikki paitsi Fedora 8 KVM virtuaalikoneissa Fedora 8 alla).

Tuloksia:

1) Laajennus, malaga.so.7 ja libvoikko.so.1 käännetty Slackwarissa: toimii kaikissa testeissani.
2) Laajennus käännetty Slackwarissa, muut kirjastot Fedora 8:ssa: kaatuu Debianissa yllä näkevillä
tavalla.
3) Laajennus, malagan ja libvoikon kirjastot käännetty Fedora 8:ssa: kaatuu Debianissa (jos muistan
oikein sain SIGSEGV)

Aikaisemminkin vanhan FF ja TB 2.0 laajennuksen käänsin Slackwarissa.

64-bittisen version olen testannut Fedora 8 ja Debian 4r1 alla:

Jos ainakin yksi kirjasto on käännetty Fedora 8:ssa Firefox kaatuu Debianissa yllä näkevillä
tavalla. Jos kaikki on käännetty Debian 4r1:ssa, sitten se toimii minulla sekä Fedora 8:ssa että
Debian 4r1:ssa. Olisi kutenkin hyvä testata myös Debian 3.1 amd64 testiversion kanssa.

Andris