[voikko] Lineaarinen

Teemu Likonen tlikonen at iki.fi
Fri Oct 26 11:20:51 EEST 2007

Harri Pitkänen kirjoitti:

> Tarvitseeko tätä korjata? Huomioi myös
> http://joukahainen.lokalisointi.org/word/edit?wid=507631

Sanakirjoissa ei ole sanaa "lineaari", mutta sitä jonkin verran
käytetään substantiivina, joten olen päätynyt sallimaan sen
oikoluvussakin. Saa toki olla eri mieltä. Tämän ratkaisun johdosta
hyväksytään myös joitakin yhdyssanavirheitä, esimerkiksi "*lineaari
algebra".

Jos adjektiivi-substantiivin "lineaari" poistaa oikoluvusta, tarvitaan
ainakin adjektiiveille ja substantiiveille etuliite "lineaari".