[voikko] Latinalainen ynnä -lainen-johdokset

Harri Pitkänen hatapitk at iki.fi
Tue Oct 30 10:35:23 EET 2007

On Tuesday 30 October 2007, Hannu Väisänen wrote:

> Google sanoo
> (http://www.tanssiurheilu.net/tulosta.php?alue=uutiset/arc3-2001):

En pitäisi tätä yleiskieleen sopivana käyttönä. Tämä vaikuttaa enemmänkin
lyhenneilmaisulta, joita urheilutuloksissa aika paljon käytetään.

> Siinä tapauksessa tiedoston nimi on harhaanjohtava.

Useimpien tuossa hakemistossa olevien tiedostojen nimet ovat harhaanjohtavia
tai epäselviä, koska niiden käyttötarkoitukset ovat ajan saatossa muuttuneet.
Niitä saa minun puolestani nimetä uudestaan jos haluaa.

> Ai että Hong Kongin voi kirjoittaa myös Hongkong? No sitten...

Näin väittää ainakin Wikipedia, mutta kieltämättä en ole varma, onko
jompikumpi noista kirjoitusasuista väärä:
http://fi.wikipedia.org/wiki/Hongkong