[voikko] Tiedostot *.sym yhdistetty

Harri Pitkänen hatapitk at iki.fi
Thu Sep 6 09:39:39 EEST 2007

On Thursday 06 September 2007, Hannu Väisänen wrote:
> Yhdistin tiedostot sukija/suomi.sym ja voikko/voikko-fi_FI.sym
> tiedostoksi common/symbols.sym. Sukija-versio käyttää jo sitä, ja
> Voikko-versio voi halutessaan ruveta käyttämään sitä lisäämällä
> Makefile'ssa muuttujaan VOIKKO_COPY_FROM_COMMON nimen symbols.sym
> ja muuttamalla tiedostossa voikko/voikko-fi_FI.pro rivin
>
> sym: voikko-fi_FI.sym
>
> riviksi
>
> sym: symbols.sym
>

> Tiedoston symbols.sym alussa on ohjeet, miten sitä voi muuttaa:
>
> # Tähän tiedostoon saa lisätä symboleja vapaasti.
> [...]

Mitä etuja tästä järjestelystä on? Itse näen vain se, että symbolien
poistaminen ja dokumentoiminen on nyt hankalampaa. Kehitystyön yhteydessä
joskus teen niin, että poistan symbolin tuosta tiedostosta varmistuakseni,
ettei sitä vahingossa tule käytettyä. Nyt tämä ei enää onnistu. Symbolin
lisääminen kahteen tiedostoon ei kuitenkaan ole kovin työlästä, varsinkin kun
sellaista tarvitsee tehdä ehkä vain pari kertaa vuodessa.