[voikko] tmispell-voikko-ohjelman enchant-osa ei käänny

Harri Pitkänen hatapitk at iki.fi
Sun Apr 6 17:27:00 EEST 2008

On Sunday 06 April 2008, Ville-Pekka Vainio wrote:

> En ole katsonut julkaistun Enchant 1.4:n lähdekoodia vielä, mutta mitä
> aiemmin vilkaisin versionhallinnasta, niin siinä pitäisi olla jo mukana tuo
> "Voikko provider" itsessään. Eli voit varmaankin poistaa tmispell-voikosta
> Enchant-osan kääntämisen antamalla configurelle valitsimen
> --disable-enchant. En osaa sanoa pitääkö Enchantille antaa erikseen jotain
> valitsimia, jotta Voikko-tuki kääntyy mukaan.

Kokeilin juuri itse. Enchant ei tarvitse mitään lisävalitsimia. Jos libvoikko
on asennettu (header-tiedostoineen), niin tuki sitä varten käännetään
automaattisesti mukaan Enchantiin. Enchantia on muutettu jonkin verran tuossa
versiossa 1.4, ja myös Voikko provideria on muokattu. Siitä (ja/tai uudesta
gcc:stä, en tutkinut tarkemmin) johtuu, että tmispell-voikon mukana tuleva
Enchant-tuki ei enää käänny.

Lisäsin asiasta maininnan Voikon julkaisutietoihin. Eli tuo --disable-enchant
on juuri oikea ratkaisu, jos käytössä on Enchant 1.4.