[voikko] Voikko Linux-jakelujen Firefoxeille

Harri Pitkänen hatapitk at iki.fi
Sat Apr 12 10:39:52 EEST 2008

On Saturday 12 April 2008, Teemu Likonen wrote:

> Sain mozvoikon toimimaan Debianissa siten, että mozvoikko.xpi-tiedoston
> asentaa käsipelillä Iceweaselin File -> Open File... -valikosta. En
> kuitenkaan millään keksinyt, kuinka sen voisi asentaa järjestelmän
> laajuisesti.

Minulla ainakin tuo toimii (tosin varoittaa iceweaselia ensimmäisen kerran
käynnistettäessä jostain "Chrome registration"-ongelmasta), jos
yksinkertaisesti kopioin puretun lisäosan tiedostot suoraan iceweaselin
lisäosahakemistoon. Eli

/usr/lib/iceweasel/extensions/{b676e3ff-cda7-4e0c-b2b8-74e4bb40a67a}
/usr/lib/iceweasel/extensions/{b676e3ff-cda7-4e0c-b2b8-74e4bb40a67a}/components
/usr/lib/iceweasel/extensions/{b676e3ff-cda7-4e0c-b2b8-74e4bb40a67a}/components/libmozvoikko.so
/usr/lib/iceweasel/extensions/{b676e3ff-cda7-4e0c-b2b8-74e4bb40a67a}/install.rdf

Lisäsin vielä tuonne hakemistoon tyhjän tiedoston chrome.manifest, en tiedä
onko siitä apua mihinkään. Debian-paketteja en ole yrittänyt tehdä.

Ubuntulla olisi jotain ohjeita, mahtaisiko näistä olla apua?
  https://wiki.ubuntu.com/MozillaTeam/Firefox3Extensions/Packaging

> Debian-paketin nimeksi varmaankin sopisi parhaiten joko iceweasel-voikko
> tai iceweasel-mozvoikko (?).

Eiköhän iceweasel-voikko ole paras. Mozvoikko on kaiketi käytössä lähinnä
tuolla versionhallinnan hakemiston nimenä, ja OOo-lisäosakin on nimetty
openoffice.org-voikko eikä openoffice.org-ooovoikko.