[voikko] Oikoluku Vim-editoriin

Teemu Likonen tlikonen at iki.fi
Mon Aug 11 20:59:38 EEST 2008

Harri Pitkänen kirjoitti (11.8.2008 klo 19.09):

> Hienoa! Kokeilin tuota, ja hyvin näyttää toimivan. En itse ole Vimin
> tehokäyttäjä, joten en osaa paremmin testata, mutta peruseditoinnissa
> en ainakaan havainnut mitään ongelmia.

Olen hieman sitä vielä parannellut, mm. yhteistoimintaa useampien
puskurien ja ikkunoiden kanssa. Tuosta näyttää tulevan oikein
käyttökelpoinen ohjelma, joten kai sen voisi laittaa jonnekin päin
SVN-repositorya? Miten olisi tools/vim-hakemisto?

Tmispell tuntuu toimivan hieman paremmin kuin enchant, koska se osaa
poistaa heittomerkit sanojen alusta ja lopusta sekä lukea yhdysmerkin
mukaan sanaan. Molemmat tuntuvat toimivan ihan yhtä nopeasti. Taidan
laittaa oletusoikolukuohjelmaksi ihan perinteisesti ispell, jolloin
saisi LaTeX-, html- ym. mooditkin käyttöön. No tämähän alkaa paisua...

Onko kellään nimiehdotuksia? Väänsin jo mielessäni sanan Vimchant (Vim
+ enchant), mutta ei tämä enchantiin ole sidoksissa.