[voikko] Openoffice.org-voikko on nyt Fedorassa

Harri Pitkänen hatapitk at iki.fi
Fri Feb 8 14:02:10 EET 2008

On Friday 08 February 2008, Ville-Pekka Vainio wrote:

> Eilen illalla huomasin, että ei muuten toimi minullakaan. Ensimmäinen
> kerta, kun tuli pistettyä rikkinäinen paketti vakaaksi :/ Ilmeisesti tässä
> kävi niin, että testasin vain alkuperäisellä versiolla, joka ei pura
> voikko.oxt:tä ja se toimi. Nyt jostain syystä tämä purkava versio ei
> toimikaan, olisi tietenkin toki pitänyt testata myös se.
>
> Spec-tiedosto on osoitteessa
> <http://cvs.fedoraproject.org/viewcvs/rpms/openoffice.org-voikko/F-8/openof
>fice.org-voikko.spec?rev=1.1&view=markup>, löytääkö joku tuosta jotain
> varsinaista vikaa?

Tämä on vain arvailua, kun minulla ei ole tässä Fedoraa juuri saatavilla, ja
tuo purettujen pakettien asentaminen on toistaiseksi Fedora-spesifinen
toiminto. Mutta spec-tiedoston mukaan hakemisto, johon paketti puretaan, on
nimeltään "voikko.uno.pkg". Mikäli pakattu lisäosa on tiedostossa, jonka
tunniste on ".uno.pkg", OOo olettaa lisäosan olevan versiota 2.0 - 2.0.3
varten, eikä huomioi uudemmille versioille suunnattuja ominaisuuksia.
Erityisesti tällöin jätetään lisäosan tiedosto description.xml lukematta, ja
lisäosan tunniste org.puimula.ooovoikko on määritelty juuri tuossa
tiedostossa.

Eli voisi kokeilla asennushakemiston nimen vaihtamista muotoon "voikko.oxt".