[voikko] 0.7rc2 (Oli: Tmispell-voikko 0.7rc1)

Harri Pitkänen hatapitk at iki.fi
Tue Feb 12 22:57:13 EET 2008

On Tuesday 12 February 2008, Teemu Likonen wrote:

> Kuinka tuota äskettäin virittelemääsi (r1988) parempaa UTF-8-tukea
> (libncursesw) voisi testailla?

Tmispell-voikko 0.7rc2 löytyy osoitteesta
  http://www.puimula.org/htp/testing/tmispell-voikko-0.7rc2.tar.gz

Kuten Teemu jo ehti huomatakin, tämä versio käyttää ncursesw-kirjastoa
ncurses-kirjaston sijaan. Perinteinen ncurses kun ei näemmä tue
UTF-8-merkistöä lainkaan. Nyt käyttöliittymän ääkköset näkyvät ainakin
minulla oikein. Muuta vaikutusta muutoksella ei pitäisi ollakaan, eli
testaamisessa kannattaa vain pyrkiä varmistumaan, että mikään vanha
toiminnallisuus ei ole hajonnut. En nimittäin ryhtynyt selvittämään, onko
näiden curses-versioiden välillä jotain muita eroja, jotka olisi pitänyt
huomioida.

Debian-testipakettien pitäisi syntyä versionhallinnasta normaaliin tapaan,
päivitin sielläkin riippuvuudet tämän muutoksen mukaisiksi.