[voikko] Openoffice.org-voikko Debianissa

Ville-Pekka Vainio vpivaini at cs.helsinki.fi
Fri Feb 15 21:54:36 EET 2008

Harri Pitkänen wrote:
> Jotakin parannusideoita minulla on, vaikka en tiedä missä määrin oleellisia
> nämä asiat ovat. Fedoran OOo-lisäosien paketointiohjeessa
>   http://fedoraproject.org/wiki/PackagingDrafts/OpenOffice.orgExtensions
> samoin kuin Fedoran openoffice.org-voikko-paketeissa ainakin on asioita,
> joita Debian-paketissa ei huomioida.

Kannattaa huomioida, että Fedoran Packaging Committee on käsitellyt tuota
OO.o-draftia viime kokouksessaan (ja sitä ei silloin vielä hyväksytty), joten
sivu ja käytännöt saattavat vielä muuttua. Ehkä kannattaa silloin tällöin
seurata kyseistä wiki-sivua, sinne oli tullut jo lisää materiaalia verrattuna
siihen, kun minä viimeksi sitä luin.

> Noissa Debianin OOo-lisäosissa on muuten näemmä hoidettu tuo
> "kotihakemiston tuohaminen" toisella, vähän vähemmän pelottavalla tavalla
> kuin mitä Voikon paketeissa on tehty. Siellä on asetettu
>   INSTDIR=`mktemp -d`
> ja sitten unopkg:lle sanottu
>   "-env:UserInstallation=file:///$INSTDIR"
> ja lopuksi
>   if [ -n $INSTDIR ]; then rm -rf $INSTDIR; fi

Tämä näyttää aika hyvältä, voisin oikeastaan testata Fedora Rawhiden kanssa
tätä viikonlopun aikana. Vakaisiin julkaisuihin en varmaankaan viitsi
päivittää tällaisia pieniä muutoksia, paitsi ehkä siinä tapauksessa,
jos --link tulee joskus vielä Fedora 8:aan, jolloin on hyvä tehdä kerralla
isompi muutos pakettiin.

--
Ville-Pekka Vainio