[voikko] Openoffice.org-voikko Debianissa

Harri Pitkänen hatapitk at iki.fi
Sat Feb 16 15:13:10 EET 2008

On Friday 15 February 2008, Teemu Likonen wrote:

> Sen kummemmin edes ymmärtämättä, mistä näissä on kyse, ihan pikapikaa
> hahmottelin Debianin skripteihin Fedoran ohjeiden mukaista toimintaa.
> Katso liitteenä oleva patch. En ole uskaltanut tuota käytännössä
> kokeilla. Miltä tuo näyttää teidän mielestä?

Näyttää minusta hyvältä, en tosin minäkään sitä kokeillut. Tuo
postrm-skriptissä oleva komento on tarpeellinen siksi, että "unopkg remove"
ei oikeasti poista lisäosan tiedostoja. Ne poistuvat vasta, kun unopkg
suoritetaan seuraavan kerran, ja tuon ylimääräisen "unopkg list"-komennon
tarkoitus on olla juuri se seuraava kerta.

Olisiko muuten järkevä ajatus kopioida nuo skriptit suoraan Debianin
openoffice.org-paketista? Onko loppujen lopuksi mitään syytä sille, miksi
niiden tarvitsisi poiketa vaikkapa paketin openoffice.org-reportdesigner
vastaavista skripteistä? Minä en ainakaan ihan heti keksi mitään tällaista
syytä.

Tulipa muuten mieleeni, että Debianin bugin
korjaamiseksi saattaisi riittää pelkästään --link-valitsimen käyttö
unopkg:ssa. Sehän nimittäin takaa sen, että järjestelmän pakettienhallinta
saa lisäosan tiedostot aina poistetuksi, vaikka unopkg sattuisi kaatumaan.
Tätä valitsinta ei Debianin OOo:ssa tosin vielä ole, mutta sellaiset asiat
ovat aina korjattavissa.