[voikko] Openoffice.org-voikko Debianissa

Teemu Likonen tlikonen at iki.fi
Tue Feb 26 22:30:34 EET 2008

Teemu Likonen kirjoitti:

> Sen kummemmin edes ymmärtämättä, mistä näissä on kyse, ihan pikapikaa
> hahmottelin Debianin skripteihin Fedoran ohjeiden mukaista toimintaa.
> Katso liitteenä oleva patch. En ole uskaltanut tuota käytännössä
> kokeilla. Miltä tuo näyttää teidän mielestä?

Pientä säätöä vielä tein ooo-voikon Debian-paketin asennusskripteihin ja
tällä kertaa jopa testasin toimintaa käytännössä. Näyttää toimivan
Debian unstablessa ja sen OpenOfficessa. Chroot-ympäristössä
kääntäessäni tulee tosin seuraava virheilmoitus:

ERROR: ld.so: object 'libfakeroot-sysv.so' from LD_PRELOAD cannot be
preloaded: ignored.

Joka tapauksessa tuntuu toimivan. Sen sijaan Debian Etchissa nämä
lisäoptiot "unopkg list --shared" -komennolle eivät toimi lainkaan:

ERROR: unexpected option -env:JFW_PLUGIN_DO_NOT_CHECK_ACCESSIBILITY=1!

Sain itse asiassa koko ooo-voikon solmuun Etchissa.

Uudet skriptit ovat liitteenä. En oikein haluasi laittaa noita SVN:ään
entisten päälle, koska ne eivät toimi vanhempien OpenOfficeiden kanssa.
makevoikkodeb-skriptiä käyttävät saisivat yllättäen OOo:nsa rikki.

Mikä olisi parempi paikka? Minulla on uudet skriptiversiot omassa
haarassaan git-repositoryssa, ja saisin ne helposti julkisestikin
saataville, mutta auttaako se käytännössä ketään?