[voikko] Suomi-malaga 1.0

Harri Pitkänen hatapitk at iki.fi
Fri Jan 11 09:40:59 EET 2008

On Thursday 10 January 2008, Flammie Pirinen wrote:
> 2008-01-10, Harri Pitkänen sanoi:
>
> Yritin tehdä gentoo-pakettia:
>
> make sukija
> cp vocabulary/erikoiset.lex sukija/voikonsanat/erikoiset.lex
> cp: tavallisen tiedoston ”sukija/voikonsanat/erikoiset.lex” luominen ei
> onnistu: Tiedostoa tai hakemistoa ei ole make: ***
> [sukija/voikonsanat/erikoiset.lex] Virhe 1
>
> ratkennee luomalla hakemiston ja muuttamalla Makefilea, mutten tiedä
> onko tämä oikein.

Äh. Tuo lähdekoodipaketti on Sukijan kannalta valitettavasti täysin rikki.
Sieltä puuttuu hakemisto sukija/voikonsanat, sekä ainakin yksi tuossa
hakemistossa olevat tiedosto on jäänyt pois lähdekoodipaketista (niin,
hakemiston nimestä huolimatta kaikki siellä olevat tiedostot eivät ole Voikon
sanastotiedostoja). Makefilen korjaus ei siis auta.

Itse en ollut tuota edes testannut, koska minulla ei ole Sukijaa omalla
koneella asennettuna eikä muutenkaan tietoa siitä, miten Sukijaa tulisi
testata. Ilmeisesti Hannukaan ei testannut lähdekoodipakettia, ainoastaan
SVN-versiota?

Täytyy siis korjata julkaisutietoja sen osalta, että tämä paketti olisi
Sukijan kannalta käyttökelpoinen. Onneksi noita julkaisutietoja ei vielä ole
SourceForgeen laitettukaan.