[voikko] Aikataulua openoffice.org-voikko 3.0:lle

Harri Pitkänen hatapitk at iki.fi
Thu Jul 17 23:22:18 EEST 2008

17.07.2008 22:24, Timo Jyrinki kirjoitti:
> VirtualBox kannattaa muistaa, sen avoimen lähdekoodin versio (suljettu
> versio luultavasti kokonaan poistumassa muutenkin jollain
> aikataululla) on varsin kilpailukykyinen VMWaren kanssa. Löytyy mm.
> Debianista virtualbox-ose-nimellä.

Olinkin tuon VirtualBoxin kokonaan unohtanut, kiitos muistutuksesta. Täytyy
sitä jossain välissä kokeilla. Qemun kanssa olen kqemu-moduulia käyttänyt,
mutta hyöty on ollut vähäistä. Johtuukohan sitten siitä, että
isäntäjärjestelmä on 64-bittinen ja virtuaalijärjestelmä 32-bittinen.
Laitteisto minulla on liian vanhaa KVM:n käyttöön, ja VMwarea en haluaisi
asentaa ihan periaatteen vuoksi sen lisenssin takia (töissä olen kyllä
sitäkin käyttänyt ja todennut toimivaksi).

Onneksi nyt näyttäisi siltä, että uusimpaan OOo:n milestone-versioon
DEV330_m25 on vihdoin päätynyt muutoksia, jotka ehkä korjaavat tämän
SDK-ongelman, ja pääsen taas kehittämään ihan normaalissakin ympäristössä.