[voikko] Patch: openoffice.org-voikko kääntymään OO.o 3:lle (Fedora)

Harri Pitkänen hatapitk at iki.fi
Tue Jun 3 20:48:02 EEST 2008

On Tuesday 03 June 2008, Ville-Pekka Vainio wrote:
> Moi,
>
> Fedorassa tehtiin tuossa äskettäin Rawhiden käännöskokeilu ja
> openoffice.org-voikko ei kääntynyt uuden OpenOffice.org 3:n kanssa. Caolan
> McNamara Red Hatilta oli näköjään tänään tehnyt sitä varten patchin ja
> muutos on aika pieni:
>
> http://cvs.fedora.redhat.com/viewcvs/rpms/openoffice.org-voikko/devel/openo
>ffice.org-voikko-2.2-3layer.patch?rev=1.1&view=markup
>
> En osaa sanoa onko tuo tarpeellinen muissa jakeluissa, OO.o:n versio on
> ilmeisesti tällä hetkellä Rawhidessa 3.0.0-0.0.15, merkinneekö sitten
> [...]

Pitänee kokeilla tuota jossain välissä. Itse olen openoffice.org-voikkoa
käännellyt satunnaisesti OOo:n kehitysversioilla, ja tarvittavat muutokset
ovat olleet itse asiassa paljon suurempia. Ja niidenkään jälkeen tuo lisäosa
ei ole toiminut oikein, vaikka käännös on saatu menemään läpi. Joten olen
aika yllättynyt, että Fedorassa noinkin pieni muutos riittää :) OOo:n
IssueZillassa on edelleen joitakin avoimia SDK-bugeja, olen niihin odotellut
korjausta ennen kuin vakavammin edes alan Voikkoa kolmosversiolle sovittaa.

Todennäköisesti julkaisen openoffice.org-voikosta version 3 samoihin aikoihin
kun OOo:n versio 3 julkaistaan (elo-syyskuussa), sitä ennen korjausversioita
tai edes viimeisteltyjä testiversioita ei varmaankaan Voikko-projektin
puolelta ole tulossa ennen heinäkuuta.