[voikko] Suomenkielinen sanasto Illume-virtuaalinäppäimistöön

Timo Jyrinki timo.jyrinki at gmail.com
Thu Jan 8 16:38:03 EET 2009

6. tammikuuta 2009 21:49 Harri Pitkänen <hatapitk at iki.fi> kirjoitti:
> Generoin äsken kokeellisen suomenkielisen sanaston
> Illume-virtuaalinäppäimistöön, joka on yksi monista Freerunner-puhelimeen
> saatavilla olevista näppäimistöistä. Hyvin alustava testiversio sanastosta
> löytyy osoitteesta
>  http://www.puimula.org/htp/freerunner/Finnish.dic

Kiitos, pitää kokeilla jossain vaiheessa. Tällä hetkellä käytän
lähinnä illume-teeman päätenäppäimistöä eli kirjoitan kirjain
kerrallaan.

> toimivan tavanomaisilla sanoilla. Ä- ja ö-kirjaimet eivät vielä toimi, koska
> en ole ehtinyt selvittää, miten nämä merkit edes saa tuohon näppäimistöön
> näkyviin :) Tarvitaan ilmeisesti oma näppäimistöasettelu, tämän tutkimista
> täytyy vielä joskus jatkaa.

Ruotsalainen näppäimistö löytyy, en tosin vielä ole sitäkään itse kokeillut:
http://github.com/olofsj/swedish-illume/tree/master/keyboards
http://wiki.openmoko.org/wiki/Illume#How_to_install_a_new_Keyboard_Layout

-Timo