[voikko] [Fwd: Mozvoikon kääntämisestä]

Heikki Mäntysaari heikki.mantysaari at linux.fi
Tue Jan 27 20:04:08 EET 2009

ti, 2009-01-27 kello 19:40 +0200, Ville-Pekka Vainio kirjoitti:
> Huomasin tosin, että pkg-config lisää hieman "turhia" riippuvuuksia
> tuonne linkkaukseen.
Sama Ubuntussa, turhia riippuvuuksia ovat libplds4.so, libgcc_s.so,
libxul.so, libplc4.so ja libthread.so.0. Eli samoin kuin Fedorassa.
Nämän ei pitäisi olla kovin vakavaa, kaikki nuo riippuvuudet täyttyvät
automaattisesti (periaatteessa ne voisi poistaa myös
Debian-paketoinnista poistamalla riippuvuuksista  ${shlibs:Depends}:in,
mutta tästä voisi aiheutua muita ongelmia myöhemmin).
> Sikäli tässä ei varmaankaan ole mitään ongelmaa ja on ehkä ihan
> hyvä pitäytyä siinä, mitä pkg-config sanoo.
Samaa mieltä.

> --cflagsin tulosteen vuoksi Makefile.xulrunnerissa sekä NSPR_INCLUDES
> että siellä itse määritelty -fshort-wchar ovat turhia. Liitteenä oleva
> patch poistaa ne. En osaa sanoa, onko tilanne sama muissakin jakeluissa,
> miten esimerkiksi Debian tai Ubuntu?
Myös Ubuntussa (ja oletettavasti siis myös Debianissa) nuo tulevat
--cflagsien kautta.