[voikko] [Fwd: Mozvoikon kääntämisestä]

Heikki Mäntysaari heikki.mantysaari at linux.fi
Tue Jan 27 23:42:49 EET 2009

ti, 2009-01-27 kello 23:25 +0200, Ville-Pekka Vainio kirjoitti:
> Kokeilin kääntää mozvoikkoa Fedorassa sekä "alkuperäisenä", Heikin
> patchilla että Heikin patchilla ja yo. muutoksella. Mielenkiintoisesti
> ldd-tuloste pysyi aina suunnilleen samanlaisena (tyyliin
> <http://paste.ubuntu.com/110433/>), mutta ldd -u -tuloste ja RPM:n
> Requiresit muuttuivat kyllä. Alkuperäisen ja Heikin patch + --as-needed
> -yhdistelmän välillä erona oli se, että libm.so jäi pois RPM:n
> Requiresista.
Vertailun vuoksi oman käännökseni linkitykset Ubuntu 9.04:ssä:
http://paste.ubuntu.com/110435/ , eli huomattavasti lyhyempi lista.
Tuossa siis oma alkuperäinen pätsini + poistettu ylimääräisiä
käännösparametreja (Ville-Pekan pätsi) + Harrin ehdottama --as-needed.
Fedora tekee jotain selvästi eri tavalla.

Laitoin oman testiversioni omaan pakettilähteeseeni:
https://launchpad.net/~heikki-mantysaari/+archive/ppa (binäärit eivät
tätä kirjoittaessani ole vielä valmistuneet, pitäisi pikapuoliin löytyä
paketit Ubuntu 8.10:lle ja 9.04:lle).

Debianin ja Ubuntun paketteihin en itse ajatellut tehdä muutoksia ennen
kuin Mozvoikosta tulee uusi versio tai Thunderbird 3 ilmestyy
pakettilähteisiin (mikä vaatii muutoksia paketointiin).

--
Heikki Mäntysaari